Banány proti únavě i depresi

.


Toto výborné žluté ovoce je tropickým produktem, který je velice užitečný pro naše zdraví. Banán je znám hlavně tím, že našemu organismu pomůže rychle doplnit energii. Obsahuje přírodní cukry kombinované s vlákninou. Je to výborná svačina doma i na ven.
rozdělaný banán.jpg 
Banánů existuje řada druhů, nejběžnější je  žlutý (v nezralém stavu zelený). Kromě vody, sacharidů, vlákniny, malého množství bílkovin a nepatrného množství tuků obsahují vitaminy řady B, hořčík, draslík, měď,železo a mangan. Banán střední velikosti obsahuje asi 105 kalorií.
 
Co prospěšného dělají v našem organismu?
–       regulují hladinu cukru v krvi
–       zpomalují vyprazdňování žaludku (snižují chuť k jídlu, prodlužují pocit sytosti po jídle), pomáhají při hubnutí (málo kalorií, velké množství vlákniny a živin)
–       zlepšují stav trávicího traktu, jsou vhodnou potravou pro prospěšné bakterie, chrání proti rakovině tlustého střeva, snižuje podráždění při žaludečních vředech
–       jsou prospěšné zdraví srdce (obsahují draslík a hořčík)
–       zmírňují škody napáchané v organismu volnými radikály, protože obsahují antioxidanty
–       jsou prospěšné zdraví ledvin (obsahují draslík)
–       mírní únavu, zlepšují náladu, pomáhají proti depresím (obsahují protein tryptofan, vitamin B6)
–       pomáhají při anémii, mírní menstruační bolesti (obsahují železo)
 banány na trávě.jpg
Dokonalé jídlo pro sportovce
Za ideální jídlo pro sportovce jsou považovány především díky obsahu snadno stravitelných sacharidů a živin. Mohou mírnit křeče a otoky po sportovním výkonu. Výborné jsou především ke konzumaci pro sportovce zabývající se vytrvalostními aktivitami.
 
Snadno se zařadí do jídelníčku
Banány snadno zařadíme do mnoha jídel. Dají se přidat k cereáliím, jogurtu do koktejlů. Použít je můžeme i při pečení a vaření, kde nahrazují cukr.
Banán si také kdykoli můžeme vzít sebou jako zdravou svačinu. Snadno ho všude oloupeme a sníme. Protože má tlustou a pevnou slupku, je také dobře chráněn před pesticidy a jinými škodlivinami.

.

Banány proti únavě i depresi
3.5 (70%)2
.